travel tid

Jeg har så mye å gjøre,
døgnet har ikke nok timer, jeg merker at jeg tar på meg ganske mye og får ikke nok tid til det som egentlig betyr noe.

En av mine bestiser er for tiden gravid, jeg kunne tenkt meg å se henne oftere, være en del av mirakelet hennes, jeg håper jeg får vært mer tilstede når knøttet endelig kommer i slutten av mai.

Renatebestis flytta til Norge i høst, jeg er heldig hvis jeg ser henne et par ganger i måneden, og ja det hviler for det meste på meg, fordi det er jeg som alltid er så travel.

Og dette er snakk om to av mine aller beste venniner, som ikke får nok tid av meg.

Trening – det er et kapittel for seg selv. Jeg vil gjerne kunne ta vare på meg selv, være aktiv, komme i form, slik som f.eks i spelperiodene, når kondis og styrke generelt er på sitt beste, iår rekker jeg heller ikke hjem til spelaudition fordi jeg ikke har nok tid til både hjemreise og skolearbeid med deadline uka etter på den største gruppeoppgaven vi har hatt så langt.
Men det betyr at nå får jeg tid til nok en jobbsommer på Elixia da, ihvertfall! jaja.
jeg trenger penger når praksis nærmer seg og jeg ikke får lønn fra barnehagen, jeg har ikke stipend – og trolig færre elixiavakter.

kosthold – jeg vil prøve å lage ordentlig mat, sunn mat- lage kvelden før, osv. jeg er hjemme rett før legge tid, sover og drar ut igjen.. det blir det mye fortgjort mat, prøver selvsagt og ofte velge litt smartere alternativ, men ting må gjerne gå litt fort.

er ikke meningen å klage her jeg sitter på lørdagskvelden og kunne brukt tiden på det skolearbeidet jeg har lovt og sagt jeg skal ha klart, men jeg valgte det bort.. fordi jeg trengte disse timene for meg, med stearinlys og supernatural på tv’n.
Jeg skal bli flinkere til å bruke tiden min fornuftig, fordi uansett hvordan jeg snur og vender på det får ikke døgnet flere timer. I seng tidligere, opp tidligere å trene på morgenen om jeg kan, lære meg flere sunne, raske oppskrifter (kom gjerne med tips),  lage bedre oversikt over hva skjer når og hvor, slik at jeg kan legge opp dagene lettere.. og viktigst av alt.. lære meg å si nei.

så mine kjære bestiser og andre venner, nå skal jeg prøve alt jeg kan å ha tid.. fordi dere er de viktigste i livet mitt!
Hjelp meg å ofre tid til det som betyr noe, lær meg å si nei.
Tiden som har vært kommer ikke tilbake, men jeg kan gjøre noe med tiden som ikke har vært enda.

Categories: Uncategorized | Tags: | 4 Comments

Post navigation

4 thoughts on “travel tid

  1. Ååå! Ida! Det er vanskelig når man føler man ike har tid til noe. Når det kommer til trening foreslår jeg at du bestemmer deg for å ha som mål å trene 1 gang i uka! det viktigste er å gjøre det. DU må ikke trene 4 ganger i uka. Og med mat så er faktisk hjemmelaget nesten like kort tid som ferdigmat… især torotyp. Jeg foreslår for eks eggerøre til frokost med skinke ost og løk og purreløk, det tar type 4 minutt å lage og man kan putte det i en boks og spise det til lunsj. Når jeg starter på jobb klokka sju så tar jeg med meg frokost og spiser på jobb. Jeg tar yoghurt i en matboks og tar med en banan eller noe bær og litt musli i en pose! det tar ca 2 min å ordne. Prøvd Trinesmatblogg for noen fine middagstips, eller rimi sin middagsliste, der syns jeg det er mye fint.

    å prioritere venner er tøft, men som oftest vil de aller viktigste forstå at man ikke alltid har tid. og utdanninga di er 3 år og det er kjempe vitkgi! At du får være med renate 3 ganger i mnd er bra syns jeg. Du må bare lære deg å sette pris på den tida du faktsik setter av for å være med venner.

  2. skolen tar 4år, men ellers er du ganske spot on hehe.
    takk for gode tipsa Enya🙂❤

  3. Massemasse klem fra meg❤

  4. Vond følelse når ein kjenne at tiå ikkje rekke te…
    Ta vare på deg sjøl o ida❤

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

