Idas Hjelpefond


Nei jeg snakker ikke om meg selv, men en annen fantastisk Ida. En herlig jente jeg traff på Landsmøtet i Ansa UK for 4 år siden, (Hun ble forøvrig valgt til landsleder det året) og som har vært utrolig mange fine steder. Men det viktigste Ida Jaarvik Hetland har gjort er å starte Idas Hjelpefond. Det som skilder dette fra de store hjelpeorganisasjonene er at 100% av pengene Ida samler inn går til de som trenger det.
Pengen går til barn og unge i Guatamala, et land Ida har reist tilbake til flere ganger og hun dekker alltid egne utgifter selv, det forsvinner ikke 5% her og 5% det. Det hele starta med en facebookgruppe for Idas venner og kjente i 2009, hvor max 2000kr raskt ble 70.000 som hun kunne bruke på operasjoner, mat, utstyr og det som trengtes.
Sjekk hjemmesiden hennes for mer info om Idas Hjelpefond og hva de har utrettet.

Ida skriver også en reisedagbok, senest nå skrev hun om møtet med to jenter, hvor foreldrene hadde forlatt de som små, som kan takke Ida for at de nå får gå på skole, og denne gangen dro Ida til de med en gitar hver, siden musikk er noe de elsker.

Ville bare skrive litt om det viktige arbeidet denne flotte jenta driver med, hun fortjener all ros, ære og alt man kan gi.
Det er en stund siden sist jeg gav penger, så jeg tror at jeg skal gi en fin sum når det kommer feriepenger til uka.
Verden skulle hatt flere unik, flotte og godhjerta mennesker som Ida. Virkelig.

Du er helt suveren!

Categories: life | Tags: , , , , , , , , , | 11 Comments

Post navigation

11 thoughts on “Idas Hjelpefond

  1. Åh. FOR et nyyydelig innlegg. Det er sånt som gir oss håp for verden!!

  2. Kjempe bra skrevet innlegg! Flott at det finnes engler som gjør sånne ting:)
    SV;Har ikke sett bbc seriene,men skal prøve å få tak i det:) Jeg holder på med Prins Caspian nå og er halvveis. Så på mandagen må jeg låne resterende så jeg har de:)

  3. SV. Gleder meg til å vise. Flere bilder kommer i løpet av uken😉

  4. åh så fint. det e så godt å vita at det fins sånne mennesker der ute.

    / tusen tusen takk *søndagsklem*🙂

  5. SV;Da anbefaler jeg å sjekke den ut:) Tror du vil like den. Serien kretser rundt Olivia Dunham en FBI agent som etterhvert blir med i et team som undersøker merkelig og bisarre saker som ikke alltid bør se dagens lys. Men ikke gå inn på wikipedia å les om serien,hehe. er en der spoilere der. Som jeg nå prøver å glemme ettersom jeg stakk innom.hahaXD

  6. Herregud! Jeg får klump i halsen. Så nydelig. Jeg blir så rørt og så salig av sånne mennesker.❤

  7. Takk, Ida!🙂

    Utrolig fin sak, dette har jeg sett du har ropt om før. Det gjør meg glad at mennesker tar ansvar og bryr seg om sine medmennesker!

  8. Slike mennesker !<3

  9. Sånne mennesker.. Fantastisk.

    Og for å svare på spørsmålet om tightsen; jeg elsker den. Det er kanskje det tighteste plaget jeg eier, men den er så ufattelig deilig å ha på seg. I tillegg innbiller jeg meg at den funker. Har ikke prøvd meg på lengre kondisjonstrening med den enda (lat vettu), men den er herlig til beinøkter i hvert fall! Nå vet jeg ikke om den funker-funker eller om det bare er meg som innbiller meg ting, men den varmer litt sånn innimellom, innbiller jeg meg, gjør at musklene blir liiiitt mer utholdne, kanskje?

  10. For et flott menneske, virkelig inspirerende. Når økonomien er sterkere har jeg veldig lyst å gi litt til folk som trenger det mer enn meg. Tenk hvor lite som egentlig skal til for å gjøre stor forskjell.

    Sv/Ja, har tenkt at vi må starte med det igjen. Vi har jo utstyret og han likte det godt. Får bli neste måned når han får lønn også🙂 Godte-stopp i hverdagen skal også innføres. Sånn – da ble det innført!

  11. Så flott at det finnes slike mennesker. Også Ida da gitt🙂 Berre lækkert.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

