Jussibassi Jussibassi Jom!


klikk på pila og få en liten smak på vømmøl:)

Burde egentlig skrevet på dialekt, fordi itjnå e meir trøndersk ein vømmøl!
Denne helga er omtrent årets høydepunkt på Verdaln, der jeg kommer fra.
En helt egen kultur skapt av Hans Rotmo og hans spellmannslag, og jeg lover det er stemning hele helga til ende.
Musikken er bare et viktig aspekt av det, det er kostymer, det er teater, det er et tog som er større enn 17.mai-toget!
og det er topp stemning uansett vær!

Klara Kælvbua og Petronella Springfart etter et par vømmøldrinker!

Det er på tide å fortelle dere litt om mitt vømmøl-alterego, hun heter Klara Kælvbua, hun kommer fra 1-2 helger i månedskiftet mai/juni hver år! Litt i overkant glad i alkohyler, skravler i tide og utide, men er for det meste glad og fornøyd. Har tilbragt mange festivalkvelder på å lete etter folk hun kjenner, for så å finne ut at de faktisk allerede dro hjem for flere timer siden. Finner alltid noen til slutt da (godt gjort når det fort kan være flere tusen mennesker samla i en liten folkepark)
Vimsete og likeglad, og alltid klar for en svingom🙂 så lenge hun klarer å holde seg på beina.

Klara er ikke alltid like heldig med skjørtet som her, men det går som regel bra allikevel🙂

Klara er ofte å finne i selskap med Hjertine Huttubakken og Petronella Springfart (Som sjelden er å se utn StEven Vainnkaillmoen), en farlig trio, som dessverre ikke har fått vært det på noen år. Men neste år SKAL Klara få synge Jussibassi og D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl igjen. Ferhåpentligvis med sine medsammensvorne nok en gang og innta altfor mange alkohyler, bli bardus og riste på stakkene.
Vømmøldaln, æ savne dæ!

Tar meg en vømmølpils i Oslo og slukker mine sorger.

Categories: Uncategorized | 12 Comments

Post navigation

12 thoughts on “Jussibassi Jussibassi Jom!

  1. Herlig innlegg og herlige bilder❤

    SV: Njaa.. gjorde ikke helt det, men håper det gikk bedre enn jeg tror🙂 God helg søte Ida❤

  2. hehehheheheheehehheh, takk for at du forteller oss om din hemmelige andre deg ;))

  3. hehe, så gøy😉

  4. Det høres ut som et kjempe artig arrangement. Større en 17 mai, da er det stort da:)) RTrøndersk dialekten er jo stilig da, selv om jeg ikke alltid skjønner alt:)

  5. haha, morsomt!

  6. Herlig! Denslags liker jeg kjempegodt.😀

  7. SV: alternativene til nå smaker langt i fra like godt. Men har garantert mange muligheter foran meg å prøve, kommer til å skrive mer om dette etterhvert;)

  8. hehe:P ser veldig morsomt ut det:P
    SV;hehe, ja det var nokså bra mai mnd minus jobbintervjuet:P hehe. Anbefaler alle bøkene jeg har lest:)

  9. Hehe, så herlig dette hørtes ut da! Moro at dere gjør litt mer ut av ting!🙂

    SV: Tusen takk! Det ble nok litt kake til deg også, for jeg var rimelig mett!😉
    Så moro med konsert da! Og ingen planer er jo egentlig bare deilig!;)
    Håper du hadde en fin helg!

  10. Gøy med vømmøl, selv om jeg ikke har alle de samme morsomme erfaringene som deg😉 Det som er dumt er at de tar seg grisebetalt for parkfesten, tror inngangen var 375 kr i år. Sinnsykt!

    Pene bilder av dere da snupper😉

  11. SV; Håper du har rett, Ida❤

  12. SV;hehe:P er nok mange som er overrasket over det:) hihi. Så ikke på tvserien før jeg, ikke som jeg husker:)
    //Så flott å høre:) hehe. Ja, hadde det på følelsen at det ble mer:) Her i norge tar de nå en pause med sendingen av Grey’s pga Fotball EM ,og da må jeg og søsteren min se den på nett eller noe:)

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

