Pavlova oppskrift

20120530-065641.jpg

Flere av dere etterlyste oppskriften på den kaka jeg posta i forrige innlegg.
Det er en pavlova, kake med marengsbunn:) veldig populær downunder i australia og new zealand. Jeg smakte det for første gang når jeg bodde i new zealand og den gangen trodde jeg aldri at jeg ville klare å lage sånn selv. Det var faktisk overraskende enkelt:) så here you go and enjoy:)

PAVLOVA stor kake:)
6 eggehviter
4 dl sukker
3 ss vaniljesukker
Piskes til det er stivt.
Tilsett 2 ts edikk og pisk litt til.

Smør marengsen utover en vanlig stekeplate(husk bakepapir under)
Stekes på 150 grader i 45 min, deretter skal kaka stå og tørke i ovnen i 60 min (uten at varmen er på).

Fyll:
6 dl fløte
1 ss sukker
1 pk med Tine vaniljekrem

Pynte med bær og frukt etter eget ønske:) jeg brukte druer, kiwi, jordbær, appelsin og banan:)

Categories: baking | Tags: , , | 12 Comments

Post navigation

12 thoughts on “Pavlova oppskrift

  1. NAM! TAkk for oppskrift😀

  2. HEISANN – det ser jo LETT ut!!! DETTE er mitt neste prosjekt!!!

  3. Åj, det så enkelt ut! Og halvgodt.🙂 Tror nesten jeg må smake sånn en gang.🙂

  4. Takk for oppskrift:)
    SV;Så fint å høre:) Håper jeg får gjennomført de:)

  5. Tusen takk, dette skal jeg prøve meg på:))

    //Greys var helt forferdelig, huff å huff..

  6. FruSnikkSnakk

    Jeg smakte en slik kake for første gang sist sommer. Den var utrolig god. Passer perfekt nå om sommeren🙂

  7. SV;Jupp,tror vi leser de samme bloggene ja:) Har ikke vært innom sminkehimmelen ennå,så det skal jeg gjøre vettu:) takk for tips:D

  8. Mmm, deilig kake. Kjempefrisk og herlig!

    SV: Den var kjempegod!:)

  9. Takk for oppskrift søte du❤

    SV: Tusen takk Ida og god helg til deg❤

  10. Oooh! Den så god ut! Lurer på om jeg klarer å finne en lavkarbo-variant av den der!😀

    sv: Tusen taakk! Ja merker at jeg føler meg mere lykkelig enn det jeg har gjort tidligere! Også at jeg føler meg mer komfortabel! Er veldig godt når man føler man har fått til noe man har slitt så sykt lenge med, så er godt å ha kommet så langt som jeg har gjort🙂 Er ikke ferdig enda, men jeg ligger på trivselsvekt, så resten blir bare bonus for meg🙂

  11. Takk for oppskrift, skal se om jeg får laget den en gang🙂

  12. NAM , digger pavlova, det er jo supergodt ^^

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

