følelsen av å fly..

Det er ganske vanskelig å lande igjen etter en så flott uke i Storbritania hos verdens beste
Dagene fløy avgårde fortere enn jeg rakk å sette pris på de, glemmer litt tid og sted når jeg er “hjemom” en tur.
Vi har brukt litt for mye penger (kan vise dere innkjøpene litt senere om dere er interessert), spist på nandos (nam),
sett film, trent til xbox kinect (og ja det er faktisk ganske hard trening)
Og vi dansa omtrent skoa av vårs på lørdagskvelden, epic night med kanskje en ekstra shot for mye, men skoa kom faktisk ikke av før på tur hjem. (genialt å ha plass til et par flats i veska, eller i dette tilfelle to, da jeg hadde renate sine også)
Men vi fikk jo rista litt på stumpen og bli forfulgt rundt utestedet av en gjeng “smågutter,” så man kan vel kalle kvelden en suksess.

linket til bloggen til Renate🙂

Har så utrolig mange tanker i hodet nå etter at jeg kom hjem igjen.. mange koselig minner fra en fantastisk herlig påske, tanker rundt det jeg skrev om i forrige innlegg og all den motivasjonen dere gir meg. Jeg føler jeg tør å satse litt mer, og ikke tenke så mye på hvordan jeg lander..
og så klart så tenker jeg på byen min, stedet som var mitt hjem i nesten 3 år.. skrev faktisk litt om mitt forhold til Wolverhampton på bussen.. det er på engelsk, så bear with me.. Føler jeg lettere finner ordene jeg trenger på engelsk.

Staring through a window, the surroundings blazing by. The world is all a blur from here as the journey continue.
An escape from one world to the other. Each as real as the next one.
It feels like returning home, but to a different one. Not what it used to be, yet as welcome as I desire it to be.
If you look closely my footprints are still vaguely there, as if  I never truly left in the first place.
You learn to adapt from old to new, as you move on through life.
The same place, wearing a new suit, looking its finest even as its worst when I open my eyes to really see the true beauty of this place.
When we meet again old friend, I will greet you with compassion and love, cause you will always hold a piece of my heart. No matter how either of us change, that piece belongs to you, forever.
You taught me important values in life, that I shouldn’t be scared to live and enjoy the good things that came my way, To be myself and trust in my decisions even when I’m in doubt.
lessons that could be learned anywhere.. but mine came right there with you.
It’s good to be home, if only just for a little while.
Even though you’ll probably never be my again, you will never stop feeling like it.


Jeg er på en måte heldig som har to steder jeg kan kalle hjemme, men samtidig er det vanskeligere å løsrive seg når besøket er over og hverdagen venter på den andre siden.. i dette tilfelle på andre siden av alt vannet.
Har heldigvis litt hjelp til å bli dratt ned på jorda igjen, og da glemmer jeg litt hvor vondt det var å si farvel til både bestisn og byen min.
Ellers driver jeg å jobber med å opprette et eget domene, noe som burde være oppe å gå iløpet av noen dager, er jo fortsatt tilgjengelig på samme adresse, da wordpress vil fortsette å være serveren min, men domene mitt blir http://www.idapida.co.uk håper jeg ihvertfall🙂 Leker også litt med designet for å få det til å se litt mer estetisk pent ut, men vi får se hva jeg får til😉
Håper alle får en fin uke🙂 måtte den gå fort sånn at jeg kan overta ny leiligheten snart, fordi det er noe jeg gleder meg til. (forteller mer senere, lover)
Men først blir det en hyggelig fredag i godt selskap, og det gleder jeg meg aller mest til nå🙂

Categories: England, friendship, life, writing | Tags: , , , , , , , , | 14 Comments

Post navigation

14 thoughts on “følelsen av å fly..

  1. SV: Dette kan helt klart tilpasses🙂 Anbefales veldig, Ida😀

  2. Hjerte fra enda lengre nord :))))) Jeg tror jeg skjønner deg, jeg.

  3. SV: Jeg syns Alta er helt fantastisk jeg. hehe! du burde prøve å komme deg så langt nord en gang, spiller ikke noe rolle om det er sommer eller vinter (helst ikke vår, da er det vått xD) det er helt fantsistk uansett.
    Ja, jeg har ikke akkurat vært flink å reklamere for den nye bloggen akkurat! er så redd for at det skal bli for personlig at mange som jeg ikke ønsker skal lese den, leser den, for det er nettopp det jeg gjør med veldig mange FOR personlige blogger. Jeg jobber med å finne litt hvor grensa går for meg før jeg river meg løs med å poste bloggen her og der og sånn, om du skjønner?

    Ja, opptaksprøvene er sykt spennende. Har vært på musikkteaterskolen, men der kom jeg ikke inn, og det var egnetlig helt greit for det var mer noe jeg gjorde for erfaring mer enn at jeg ville komme inn. I neste uke har jeg opptaksprøve til NISS på populærmusikk, der vil jeg virkelig inn. Så vi får se hvordan det går! spennende er det i alle fall!

    Tusen takk for kommentar i allefall, ble kjempe overaska og veldig glad! Syns det var koselig!🙂

    Jeg må bare si at jeg forstår så ALT for godt hvordan du føler det i forhold til wolverhampton. Når jeg flytta i høst for å gå på fhs hadde jeg tre hjem jeg savna så intenst at jeg ikke visste hvordan det skulle gå. Nå er det verste av savne over, og det er egentlig bare (sjokk) alta jeg sitter med ett ekstra savn i hjertet. Jeg tror det blir sånn, har du bodd en plass i tre år, virkelig fått byen integrert i hjertet og følt den som din egen kan du aldri helt slippe taket på den! Men det trenger ikke nødvendigvis være dumt! 🙂

    Wow! det var en lang kommentar!

  4. lucasorheim

    Gøy at dere kjenner hverandre! Didn’t know.

  5. Så VAKKERT skrevet, rørte meg veldig. Jeg føler litt det samme om Cape Town, bodde bare der i 3 og en halv måned men den byen og oppholdet der endret virkelig såå mye for meg, og vil nok alltid føles som et andre hjem. Tenker på å studere i England neste år (sender inn søknadene i løpet av uka) så er veldig spent på det. Hele greia er litt skummel, men får enda mer lyst når jeg leser sånn som dette (blir enda litt mer nervøs også, men sånn er det vel bare).. Uansett, gøy å høre at du har hatt det bra,og utrolig vakkert det du skrev!

  6. så gøy at dere kjenner hverandre. har lest bloggen hennes lenge. deilig å være i storbritania da. elsker england!!!🙂

  7. Skjønner det tar litt tid å lande. Høres ut som du har hatt det helt fantastisk i påsken!🙂 Og ja, du må bare våge å satse, nyte og prøve deg frem. Du vet aldri hva som vil skje av gode ting rundt neste hjørnet🙂 Du fortjener det! Gøy å føle at man har to hjem da. Sånn har jeg det også, så skjønner at det er vanskelig å løsrive seg når man drar. Men heldig er du som kan kalle Wolverhampton som ditt andre hjem. Hvorfor bodde du der i 3 år? I hvertfall nydelig tekst du har skrevet. Du er utrolig flink til å få frem stemning og følelser i det du skriver! Lykke til med ny leilighet og ha en super dag!!🙂 Spennende med til nytt domene!

    Sv. Tusen takk🙂 Merker allerede litt forskjell med teip og såler i skoene, så håper det går fremover🙂 Ja, hehe. Kollektivtrafikken har funket helt greit i vinter ja. Bare jeg som var utrolig utolmodig den dagen, og da gikk ikke alt på skinner😛

    Har nå hørt en del på Ed Sheran. Han er utrolig!!!

  8. Fine bilder❤

    SV. What?? Har du virkelig ikke sett en eneste Varg Veum film? Da er det bare å starte😉

  9. Såå bra du har kost deg!! Ingenting er bedre enn å reise🙂

  10. Finfine bilder😀😀
    SV: haha, ja var litt slik i perioder, men vil absolutt anbefale den:D

    (musingsofdee.no)

  11. Spennende da:) Fine bilder av deg og renate!
    SV;Sett en del episoder i natt ,så nå er jeg hektet på satc:) Foreløpig ser jeg 1 og 1 sesong på pcen:) Nå må jeg bare få filmene hus:)

  12. SV: Ja det tror jeg også🙂 Gleder meg❤ Håper du finner på noe koselig til sommeren uavhengig av når du har ferie😉

  13. Høres ut som en flott tur, vet hvor mye du gledet deg til å dra, så fint at du koste deg😀

  14. Så flink du er til å skrive, og det virker som du hadde det helt fantastisk på tur!

    Jeg likte denne setningen veldig godt!
    If you look closely my footprints are still vaguely there, as if I never truly left in the first place.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

