Kanelsnurrer på 1-2-3

Min kjære samboer Stine har bedt meg om å poste en idiotsikker oppskriftforklaring på min spesialitet kanelsnurrer, Jeg har valgt å bruke en del bilder for å illustrere hva jeg gjør, så beklager om det tar litt tid å loade innlegget.
Det du trenger er:

Det du trenger!

1 stor bolle
1 pk gjær
100g margarin
4 dl melk
4 spiseskjeer sukker
(alt 1-2 spiseskjeer vaniljesukker hvis du vil ha de ekstra søte)
Tilsett hvetemel til deigen er fast og slipper redskapen (ca. 1 L)

Til fyllet trenger du:
smeltet margarin,
litt sukker, litt kanel og hvis du vil ha de ekstra søte, en liten del vaniljesukker. og perlesukker til å pynte med.

Smelt margarin i en kjele
(husk at melken skal oppi så pass på at den er stor nok)

 

 

 

 

 

 

 

Bland gjær og sukker i en bolle

hell melken oppi den smelta margarin og varm blandingen til den er fingervarm (ca. 37 grader)
Du kan teste ved å dryppe en dråpe på håndaleddet.

Bland med sukker og gjær og rør

ha oppi mel, og kna til du får en fast deig som slipper taket i redskapen/fingren

La deigen heve i ca. 1 time i romtemperatur

kjevle deigen ut til en flat rektangel

pensle hele med smeltet margarin og strø sukker og kanelblandingen over hele.
Du kan enten rulle dette sammen til en pølse og skjær opp i mindre biter.. eller skjær av tynne strimler.

jeg pleier å brette strimlen på midten og knyte de sammen for en mer spennende fasong.

pensle med egg og pynt med perlesukker

Stek på ca. 200 grader til de blir gyllenbrune, 10-12min kommer ann på stekeovn.

 

BON APPETIT

 

Håper det var detaljert nok for deg Stine? hehe

Categories: fun, life, Uncategorized | Tags: , , , , | 18 Comments

Post navigation

18 thoughts on “Kanelsnurrer på 1-2-3

  1. Nam, det så jo både enkelt og godt ut. Skal definitivt teste ut denne Ida😉

  2. Nam disse er så gode, du er så flink! Har veldig lov å lage slike når du kommer på besøk😉

    Sv/I’m trying I’m trying! Haha xD
    Skal vel klare å ha litt igjen håper jeg😉

  3. Det frista veldig, takk for oppskrift😉

  4. Kikki

    ohh, NAM! (blir ikke lei meg om du har bakt til vi kommer😀 hihihi)

  5. Har noen i frysern da vettu;)

  6. Kikki

    jippiii!

  7. åååååå, snurrer er så GODT! Men de SER mye mer avansert ut enn jeg først hadde sett for meg…

  8. Yummy:) de så gode ut:)

    SV;Nettopp:) hehe. Kanskje sola forsetter ut uken og gjennom hele påskeferien:)
    //Filmen er mye bedre vettu enn traileren:)

  9. ser sykt godt ut… har litt cravings paa et eller annet soett naa kjenner jeg!!

  10. SV;hehe,ja. Er litt inni en periode hvor jeg velger litt utenom det vanlige innenfor neglelakk. OPI er favorittmerket mitt innenfor neglelakk:)Men den kjøper jeg på ebay:)

    // nei,det er ikke alt man liker:) men jeg kan anbefale boka! eller skal begynne på bok nr 2 i bokserien om the hunger games.)

  11. Mm, de så ulovlig gode ut🙂 Perfekt påskekos kan jeg tenke meg!

  12. åå nam:)

  13. Nam nam! Som om jeg ikke har nok godteri å sette til livs i påska.😛 Nå fikk jeg lyst å bake også. xD

  14. Hege

    Hvor mange boller blir det av denne oppskriften?🙂

  15. Alt etter hvor store du lager de:) men +/- 20stk ihvertfall🙂

  16. anonym

    skikkelig gyldenbrune xD

  17. Pingback: I want – Jule-edition «

  18. Pingback: 2år er ganske lenge |

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

