Når nettene blir lange..

Utenfor blir det mørkere og mørkere, innenfor likeså
Det er stille på alle kanter, helt stille.. Trikken sluttet å gå for sikkert snart en time siden, flatmate’n sover kanskje tungt i rommet ved siden av..
Det er tomt, dystert og kaldt her inne, selv om rommet er fylt til randen av klesvask, gaver som skal pakkes inn, klær på gulvet og en treningsbag som ligger halvpakka..
Vidåpne øyne som stirrer ut i rommet, lukk øynene, slapp av, pust.. sånn ja.
nei.. ingenting.. hadde det vært en klokke på veggen hadde den sikkert slått i takt med hjertetrytmen som pulserer mot madrassen.. frykten for nok en lang natt har sittet i hele dagen.. heldigvis flere timer for sent senker stillheten seg helt og det er ro i sinn og kropp..
det varer i ca. 6 timer, når man rives ut av relatiteten av at man skulle ha annkommet jobb i akkurat samme øyeblikk som  man slår opp øynene.. FAAN! (excuse my language)

Tidligvakt, forsove seg på alt for lite søvn, nissefest og husleie.. og taxikø (1 time, ingen taxi)
sitter her å fordøyer dagen og kjenner at hele dagen sitter borret fast i hver muskel..
skulle egentlig ha vært på trening, men jeg får heller sitte her med dårlig samvittighet.. hadde ikke klart å ha hodet på rett sted allikevel, og det å snuble i stepkassa er ingen lek, tryggest for alle å bare bli her.. håper jeg rekker et par runder til på elixia før jul. Det var jo igrunn ikke forsovinga som var det verste, det var kampen om å komme seg fortest mulig på jobb.. trikk og buss tar minst 30min, så taxi ble løsningen, hadde det bare kommet taxi.. venta og venta og venta.. ingen taxi, så ble d trikk og buss allikevel og jeg nesten 1 1/2 time for seint på jobb. Er jo også den som bruker lengst tid på å reise på jobb.
kanskje jeg får sove inatt? kanskje.. jeg har i det minste seinvakt imorgen og trenger ikke stå opp før 8, 2 etterlengede timer ekstra..jeg trenger søvn, selv om hodet ikke alltid er enig der jeg ligger på kvelden med vidåpne øyne.. og faller i dvale 2 timer senere..
håper jeg aldri forsover meg til tidligvakt igjen, det var flaut, ekkelt og har prega hele dagen min.. selv om alle utenom meg tok det med et smil.. å komme til stengt dør i barnehagen kunne jo være krise for mange.. flere hadde jo vært innom flere ganger for å levere uten at det var noen der.. fysj det er pinlig og ekkelt, uansett hvordan foreldrene og kollegaene mine tok det, er det utrolig kjip følelse for meg.
jeg gjør ikke sånt, jeg har klart å sove 4 timer og fortsatt fungere før.. men etter 3 slike netter sier det vel kanskje stopp?
Snart helg, snart julefri.. snart tomt på konton og fortsatt et lass med gaver igjen som ikke er kjøpt.. kanskje jeg skal begynne å spare til jule 2012 allerede i januar?

Håper alle andres torsdag har vært mindre stressende, selv om jeg har verdens skjønneste barn i barnehagen som ble glad for at jeg kom meg frem til slutt og ikke brydde seg om at jeg var over 1 time for sen.❤ Digger smånissene mine

English: oversleeping for the early shift at work, the most awful start ever.. i never want that again.. ever..

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , , , , , | 10 Comments

Post navigation

10 thoughts on “Når nettene blir lange..

  1. Awwww, dakars Ida min. Sånne morgena e så klart itj morsom i heile tatt. Æ ska kryss fingran min fer at du sovne fort og godt i kveld. *klæææææææm*

  2. SV: Det er vel ikke et veldig billig merke, men vet at Estetique har gode tilbud på kremer og lignende nå😉 Anbefaler deg å sjekke ut den butikken😀

  3. hehe slike morgener har vi rett som det er her i huset…. Bråvåkner 15 før bussen går og på den tiden skal 4 stk på badet, kle på seg spise mat, lage matpakke osv… men som regel går det så vidt. God jul -hilsen fra Trones

  4. Kjenner meg litt igjen. Værtfall det med å være for sent til jobben.

  5. SV;Tusen takk Ida:) Anbefaler den oppskriften på pannebåndet:)

    // er nok mange som er i julemodus som ikke tenker helt på andre typer gaver. Er også i sånn modus rundt juletidder.

  6. kjenne meg så igjen!

    / tusen tusen takk for dei fine kommentarane Ida, eg sette SÅ stor pris på de *sende julaklem over cyberweb*

  7. Håper du har det bedre søta❤ KJenner meg igjen i det du skriver..

    SV: Ja den isen har vært forferdelig! Det er litt uforståelig ja, men veldig koselig❤

  8. Off, synes synd i deg! Vet hvor jævlig det der er. Trikken og bussen har maange ganger ødelagt for dagene mine fordi de ikke kommer når de skal. Det er sånne ting man skal slippe å bekymre seg for oppi alt annet man har. Søvnproblemene kan jeg også relatere meg til… Jeg håper du får hvilt deg snart og at du får ei deilig jul uten alle bekymringene!

    Klem

  9. SV: Ja jeg følte det også sånn, men har vent meg til den nå og liker den bedre og bedre😀

  10. kjedelig å forsova seg… håpe resten av dagen blei bedre:)

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

