Hogwarts will always be there to welcome you home

Da er dagen endelig her, den dagen jeg har gleda meg og ikke minst grua meg til halve livet mitt.(noen har jo alt sett den inatt)
Den dagen da vi endelig skal få se det siste kapittelet om Harry Potter on the big screen.
Jeg vet ikke om jeg skal juble eller grine, det er så surreal at etter ikveld er det ingen flere bøker å vente på, ingen flere filmer.. nå må vi bare komme tilbake til de sidene og bildene vi allerede kjenner så utrolig godt om igjen og om igjen.
Jeg har lada opp med å se på livestream av førpremieren i London, med tårevåte øyne så vi Rowling og spesielt trio’n ta et rørende farvel med det mest magiske som noen gang er skapt.

Jeg og Stine har hatt Potter-maraton, med utallige timer for tv-skjermen med snop, og store øyne.. jo lenger ut i serien vi kommer jo mer nervøs ble jeg for idag… og nå er vi her.. klare for en potterific kveld på colosseum.

Jeg har av og til fått høre at jeg har et litt usunt forhold til harry potter, men er det en bok og filmserie som har betydd så mer enn noe for meg så er det Rowlings magiske univers.. I tunge tider har hun hjulpet meg å finne gleden igjen.. når jeg trenger å rømme fra virkeligheten en stund, så har ordene alltid gitt meg den pause jeg trenger..og så mye mer.. Jeg klarer faktisk ikke å sette ord på hva Rowlings mesterverk har betydd for meg. Men hun var inspirasjonen bak min tattovering, et ord som kan hjelpe meg å se bedre hvis jeg glemmer å slå på lyset.

Happiness can be found in the darkest of times, if only one remembers to turn on the light

Nå er det bare å ta med tryllestaven og håpe vi ikke treffer noen dementorer på vår vei, men jeg har øvd og øvd på patronousen min så jeg tror we’ll be alright.

Expecto patronum

Jeg forlater dere med noen vise ord fra Rowling herself, ord som gjør at jeg ikke ser like mørkt på at dette er slutten på dette magiske eventyret, noe som gjør at jeg tror jeg skal komme meg gjennom den berg og dalbanen ikveld kommer til å være…

The stories that we love will live with us forever, wether you come back by page or the big screen. Hogwarts will always be there to welcome you home.       
– J.K. Rowling 2011

English: Getting ready for the grand finale of the most magical masterpiece ever created. J.K Rowling’s Harry Potter. Nervous, excited, everything at once. Watched the live stream from the premiere and have had a potterthon to prepare. But what makes me relax a bit is Rowling’s beautiful words..

Categories: fun, life, poetry, Uncategorized | Tags: , , , , , , , , | 11 Comments

Post navigation

11 thoughts on “Hogwarts will always be there to welcome you home

  1. Prøver å lese meg igjennom alle bøkene, før jeg skal se alle filmene igjen, og SÅ se den på kino. Gleeeeder meg. Nå må jeg bare unngå å lese nyheter og blogger en stund, haha.

    sv: Harry Potter-boka med det coveret husker jeg faktisk ikke hvor jeg har fra. Jeg trodde det var relativt vanlig, men det er kanksje ikke det, flere som har spurt hvor det er fra😛

  2. Aw, drit stilig tattovering. jeg har lyst å tattovere dødtalismanen.. Gled deg til filmen! jeg er fremdeles i harry potter modus,og mulig det er tante rød som kommer på besøk(da blir jeg ekstra følsom),men begynner nesten gråte å tenke på filmen. Men bøkene og filmene lever for alltid,.<3
    SV;Somsagt samme her også, vil dra til orlando så fort jeg vinner i lotto. hehe=) ikke at jeg spiller mye da,men skal begynne:p

    Så spennede at du har vært på elephant house!
    Hadde det kjempe fin førpremiere,vi fikk goodiebag med plakat og masse godteri. Det var en utrolig spesiell stemning i storsalen, det var folk som hadde kledd seg ut. Før filmen så gikk folk kledd ut som dødsetere ned trappe gangene med lykter.. Gled deg,og ta med papir. du kommer til å gråte!

  3. SV;Filmen var awesome! likte den veldig godt jeg<3
    Den var både trist,flott,vemodig og jah.. en miks av følelser på en gang!

  4. Et hjerte er nok:❤ VENT, vi trenger flere hjerter: <3<3<3
    Sukk, jeg vil ogsaa se, men jeg faar meg aldri paa kino uansett hvor jeg er virker det som! DVD it is me thinks.

  5. SV: Takk for at du var med i konkurransen, Ida🙂 Vinneren er nå kåret. Sjekk om det ble deg😉

  6. SV: Ja det forstår jeg er en god og nyttig app for deg da😉 Har du noen anbefalinger på andre apps eller?😉

  7. Håper du kosa deg masse på film, noe jeg velger å tro du har gjort!

    Sv/ *trist* Men det blir skal du se, håper jeg iallefall!!!

  8. Filmen var ah-ma-zing! Håper du også likte den❤

  9. haha du er skikkelig fan ja. har bare sett en av dem jeg :p

  10. Håper du likte filmen! Jeg var blant dem som fikk tak i billetter til midnattspremieren, og det var en voldsom opplevelse, og jeg sitter fortsatt og hører på soundtracks, selv om det er flere dager siden nå! Enda godt at vi kan lese bøkene og se filmene så mange ganger vi vil. Det tar aldri HELT slutt, hihi! Fortsatt god helg!

  11. Aw, det er så utrolig trist at det er over. Hva synes du om filmen foresten?
    Jeg satt også å grein og så på livestreamen før premiæren, og hver gang jeg ser “hogwarts will always be there to welcome you home” får jeg nesten tårer i øynene😛

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

