Where do I go next?

As most of you know I have a huge decision to make..
With 4 years left of support from Lånekassen, it is important that I make the right one this time.
Yes I am of course taking about studies….and I’m sorry if you’re sick of hearing about it..

it’s just very important to me to make the right decision..
I thought I wanted physiotherapy, but the more I think about it, the less I see it as the right thing for me..
But I haven’t applied for neither nursing or nursery teaching anywhere I’d want to go either.. even if they’re on my list.  So I might just try physio, maybe.. if my head can stop asking my heart if it is the right thing all the time.

The next question is where? I’m not really that scared of going alone, I’ve moved to Mosjøen on my own and then in 2008 I moved to Wolverhampton with only my own company.. Still the thought of settling in Trondheim or Oslo scares me.. Both places I will have people I know that I can probably hang out with once in a while, but I’m still on my own, just me… I’m so used to having good friends around me now, even when we don’t hang out they’re still there.. it worries me that the big cities will be too big for little me, who doesn’t even know how to be a norwegian anymore..

I’m also dreading thursday, because My girl is going back to England again then with her boy, and I probably won’t get to see her again till September… what am I going to do this summer without her? And how do I get rid of this longing for England? I wouldn’t be able to afford living and staying in England, sure I’ll earn a nice amount this summer, but it won’t be enough, and I couldn’t find a job in 4 months before the summer, it won’t be any easier after as everyone in my year have then graduated…

And how on earth can I possibly make a decision and feel like it is the right one for me?

now this has become another rant, sorry, but I haven’t written in my diary for a week, it’s difficult to bottle up these thoughts for so long without getting it out somewhere….and since this is my blog i suppose i’m allowed to write whatever I want, it is up to you guys if you read it or not.. but i understand if it doesn’t interest you at all..

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , , , , | 15 Comments

Post navigation

15 thoughts on “Where do I go next?

  1. Camilla

    Huff… sånt e itj lett nei😦 Men kansje en ny start i Trondheim eller Oslo bli nice? Æ vil du ska kom t Oslo!😀 men trondheim e jo nærmar.. 1,5 tim m toge ca. så e du jo på verdal’n der du hi familien å vennan🙂
    E itj så lett å velg nå som e rett for dæ, vess man ikke veit ka som e rett… men d årne sæ sekkert🙂 Vess itjnå føles rett, så velg d som føles overkommelig, å som ikke gir dæ løst t å grin😉 Så løse d sæ nok på en måte🙂

    Kom t Oslo!😀

  2. Off, det er ikke no alright å ha det slik. Har du prøvd å skrive opp for – og mot argumenter på de forskjellige alternativene dine? Jeg tror nok det blir ganske alright uansett hvor du ender opp henne jeg! Hvis ikke får du komme til Gjøvik, der er det veldig alright! ^^

  3. ingen lett valg og ta, og det plage iallefall ikkje meg:) eg lika når du skrive sånn for du ser eg koss du egentlig har det:) ennå om eg hadde håpt for din del at du va mer sikker..
    hvis du e såpass usikker når du vett svaret o kan det jo ver ein ide å jobba et år å få betalt ner litt av gjeldå, å så se ka du vil?:)❤

  4. Når vet man egentlig at man har gjort det rette valget?? Jeg blir ferdig utdannet i morgen, men jeg vet fortsatt ikke om det er det rette valget. Rart, men sånn er det. Det gjelder jo bare å prøve igrunn.
    Hvor kan jeg ikke svare deg på. Men uansett hvor du evt. velger, så tipper jeg 99% sikkert at du klarer deg helt fint, og at du kommer til og trives. DU må nødt til å være en sånn person siden du allerede har flyttet alene to ganger. Størrelsen er jo bare en vanesak. Personlig syns jeg Oslo er en dritby, så jeg hadde valgt Trondheim🙂 Mye fordi det er hjembyen min da men hehe. Men hva med Stavanger da?? Fin by det og ;D
    Helt til slutt, jeg er sikker på at du tar det riktige valget uansett hva du velger. Lykke til🙂

  5. Vanskelig valg ja:S Men syns d e greit at du skriv om d da, sia d e et relevant tema som mange kjenne se gjen i:) SÅ glad i e ferdig utdanna, men man veit jo aldri, kanskje i ombestemme me en dag:)

  6. Eg stemma, som du veit, for Oslo! Da kan vi henge kvar dag og du strikke ein onepiece til meg❤ høhø:D

  7. Jeg vet heller ikke hvilke valg jeg skal ta i fremtiden eller nå. Dette er vanskelig, alt det med stipendet, karakterene og tanken på hva om dette ikke er noe for meg…:/

    Men du finner ut det til slutt, helt sikkert ^^

  8. Det er ikke enkelt nei… Skjønner du tenker og grubler masse på dette om dagene. Du får bare sette opp lister, følge hjertet ditt og ta en sjanse. Du kommer nok til å finne din vei skal du se😉

    Ingen er sikre på sitt valg først heller tror jeg.. Men om usikkerheten er for stor så er det kanskje best å finne en jobb og bruke et tenkeår?

  9. SV: Nei jeg er ikke fan av lange kjoler.. Det er noen som kler det selvsagt, men jeg er ikke blant de.. ! Jeg liker de litt kortere jeg.. Knelengde er fint❤

  10. SV: helgelandskysten er et av de fineste plassene jeg vet om! Hvorfor dra til syden når man kan dra til Helgeland?😉 hehehehe😀 Blir nok en del flere bilder regner jeg med, alt etter hvor god tid jeg får😛 heheh

  11. Kjære, lille Ida. Du skal ikke bekymre deg for at vi synes det du skriver er uinteressant. Det skjer bare ikke! Ikke bare liker vi å lese det du skriver, men vi bryr oss om deg på en spesiell måte, så vi bare må lese uansett.🙂

    Jeg skjønner du har litt av et valg å ta! Synd at du ikke har en like god følelse om fysioterapi som før, men er det ikke bare fordi du gruer deg? Jeg skal jo flytte laaangt bort jeg også på folkehøgskole og jeg har gleda meg helt til nå. Nå angrer jeg meg nesten fordi jeg gruer meg til å forlate alle de jeg er så glad i. Tenker på det hver dag. Men det er for sent å angre. Jeg har takket ja. Du vet ikke om eller hvor du er kommet inn enda? Men jeg tror at hvis du ikke tar en sjangs, kommer du til å angre. Eller vil du heller bli sykepleier? Forvirra kanskje? ;o

    SV: Aaw.. søt du eer. Tusen takk! Det går bra med meg. Jeg har bare en trang for å uttrykke meg litt slik noen ganger. Hehe🙂

  12. SV: Jeg er heller ikke superfan, men må liksom se de allikevel😉

  13. Sv: Takk🙂
    Skal på jobb i morgen jeg også, men vi burde ikke klage igrunn, vi har jo tross alt en jobb🙂 Kos deg på jobb i morgen da!!

  14. SV: Det syns jeg du skal gjøre, ja!

    Det er sant! Er jo aldri for sent egentlig, men føles jo sånn ut ;o Det må du også huske! Jeg skal gå i Seljord, singer-songwriter-linje. Har gått tre år på musikklinja, så det blir liksom mitt siste år med musikk før jeg gir opp og begynner på stylistutdanning. Hvor gikk du da? Folkehøyskoleår høres fantastisk ut, men jeg er spent på hvordan jeg takler det. Er ikke så vant til å ha mye folk i rundt meg og slik, men jeg tror jeg kommer til å få oppleve mye bra på et sånt år.🙂 Er utrolig godt å høre at du ser mest oppturene fra ditt år! Har ikke møtt noen som har sagt at de angrer etter et år, enda.😉

  15. Aww, ida.. jeg kan nok verken hjelpe deg noe særlig eller dele erfaringer med deg, i og meg at jeg selv bare er 17 år! men uansett hva du velger tror jeg det går bra, og om det ikke gjør det er det sikkert overkommelig – og du kan jo bare velge nytt neste år🙂

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

