what am I doing wrong?

I live healthy, at least I try, I try to go to the gym a lot.
All of this because I want to be comfortable in my own skin..
Today I had a check up with the nurse, and she checked blood pressure (which was fine) and weight..
which wasn’t as fine… I am the heaviest that I’ve been in a very long time..
Sure I’m healthier at this weight than what I’ve been before..

But being told you’ve gained 5 kgs, 5 fucking kilos is still majorly sucky..

I’ve never been a skinny girl, and I’ve never aimed to be the skinniest girl either, I just want to be comfortable with who I am. a year ago, I was… I felt good, my weight was good.. now I’m back to 15 kgs away from my preferred weight.. It was never a goal I worked towards, it was more if I happened to get there than that was alright, but I was comfortable as I was..

When I was younger, I could hear that I was bigger than a lot of the other girls, sometimes I was even told so to my face.. those remarks doesn’t go away just because you change, because you feel better, they’re always in the back of your head and especially if you gain weight they come surging back quicker than you have time to remember them..I know I’m not that girl on the outside anymore, but on the inside, she’s still there..

I know you gain muscles when you exercise, but 5kgs of muscles on top of whatever I already had?
nope something must be wrong somewhere….

I feel like after taking 5 steps forward, today was 10 steps back..
and if you’re norwegian, i recommend reading Daniel’s entry on having a low self image. He is touching on important topics in a personal and real way.

but on the bright side, we’re seeing Jeff Dunham tonight, I could use the laugh tbh.. and by we i of course mean me and Renate

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , , | 18 Comments

Post navigation

18 thoughts on “what am I doing wrong?

  1. Huff, jeg skjønner at det ikke var positive nyheter. Men jeg har det inntrykket av at du er sunn, healthy og sprek. Og jeg vet at mange ting kan påvirke vekten: dagsform, vann i kroppen, muskler osv.. Så jeg er sikkert på at dette er grunnen til sjokket.

    Samtidig vet jeg veldig godt hvordan det er å føle seg sånn som du nevner her. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver – Jeg har vært der, og det hender det kommer tilbake.

    Fortsett sånn som du gjør, så skal du nok se positive resultater! Uansett så må jeg si at jeg synes du er ei nydelig jente, både på innsiden og utsiden!!!! *klemmer*

  2. Det er ikke de nyhetene man ønsker, at all. Men som Monica sa, det er jo masse som kan påvirke vekten. Min vekt flyr opp og ned som en berg- og dalbane, og det er alltid de dagene man føler seg ok – man veier mest, og omvendt. Det er kjedelig.

    Og I hear ya sister. Jeg har heller aldri vært no skinny girl. Ikke i det hele tatt, og selv om ingen sier noe alltid, så holder det med et blikk.

    Men du skal vite at jeg synes du er pen- og det er ikke bare på utsiden, men også på innsiden! Og keep up the good work, du er flink som trener så mye! Søte menneske!
    *kosemose*

  3. You go to the gym frequently so I honestly believe that any weight gain can be attributed to muscle gain. Muscle weighs more than fat, and I don’t think you look fat at all, so it must be muscle.

    Stay positive, and keep smiling, because you look great. = )

  4. Vil du være 5 kg ekstra og være sprek og sunn?? Eller 5 kg lettere, lat og usunn??
    Hvordan mennesker ser på kroppen avhenger av veldig mange ting, faktisk ikke bare hva du ser hverken på vekt eller speil. Det kan ha med personlig suksess og gjøre. Og da tenker jeg jobb. Det kan ha med kjærlighet og gjøre.
    Jeg mener ikke at kiloene nødvendigvis raser av så fort du har dette, men det er lettere å se forbi det og lettere å akseptere det, fordi du merker at det egentlig ikke er så viktig. For det er jo bare du som tenker på det, ingen andre.
    På de få bildene jeg har sett av deg, er du perfekt😀
    Må bare si at det er vanskelig å snakke om sånt, så jeg syns du er veldig modig.
    Kos deg på Jeff Dunham!!

  5. Jepp, det jeg har sagt til deg har pretty much alle andre sagt nå og, you know I think you’re gorgeous.

  6. I don’t think you’re doing something wrong, but I get that you’re a bit let down. I think you look very good though…

  7. cantthinkofagoodsn

    Agreed that muscle weighs more than fat … but it does get harder to lose weight when you’re older. I’m in the same position, but I know it’s because every time I resolve to eat well, I end up eating junk food. I’ve had way more take out in the last 6 months than I ever have before. Got no one to blame but myself😦

  8. aww, det er grunnen til at jeg aldri veier meg..

    uansett hva vekta viser så har du vært kjempeflink, sprek og sunn i det siste – og jeg er sikker på at det vil gi resultater (om det ikke allerede har gjort det!)🙂 du er uansett nydelig.

  9. I also agree that muscle does weigh more than fat so that is the likely attribute to no weight loss and slight gain – but you are healthier so can’t be all that bad!😉
    Perhaps another thing is to cut the carb’s down a bit for a while and see what happens, oh and drink plenty of water to give your body a break from just dealing with toxins and to give it freedom to deal with everything else.🙂

  10. Skjønner at dette kanskje var en kjedelig nyhet å få, og at det var veldig umotiverende, men om du har trent mye i det siste er det fortsatt mulig at en stol del av det er muskler. Vekten kommer også veldig an på f.eks. hvor mye vann man har i kroppen, så håper du klarer å tenke positivt å se fremover. Kanskje det beste er å bare føle på hvordan du har det en periode, og ikke sjekke vekten så ofte? Det viktigste er jo tross alt hvordan du føler deg, og om du føler deg bedre etter all den sunne maten og treningen, så er det jo det som teller. Nå vet jeg ikke hvordan du føler deg ellers utenom det du skriver om vekta, men jeg syntes du er en fantastisk person, og jeg håper du klarer å fortsette sånn som du gjør fremover🙂 Du skriver masse fine innlegg og jeg blir alltid så glad for kommentarene dine, så syntes det er ordentlig kjedelig å høre at du har det sånn. Selv har problemet mitt nesten vært omvendt, men kan fortsatt se for meg litt hvordan du har det, og jeg håper du får de resultatene du håper på etter hvert! (:

  11. eg vett det sikkert ikkje hjelpe deg så mye, men eg syns du e fin! men forstår det ikkje e kjekt å gå opp 5 kg… men synes du sjøl du ser større ut?

  12. dette er veldig frustrerende, jeg vet hvordan det er.
    Men håper du ikke mister motet å fortsette å leve sunt og trene, kanskje sjekke ut om noe du tror er sunt, men kanskje ikke er det? Jeg vet ikke jeg, bare fortsett å spis sunt og tren så blir det nokk bra🙂

  13. det er ikke noe gøy i det hele tatt! vet hvordan det er!

    DU har fått en sunshine award fra meg på bloggen min<3

  14. Den opptimale vekta er ikke alltid lett å nå. Som mange over har sagt, det er så masse som spiller inn. Mest av alt motivasjon. For å gå ned må man ha motivasjonen. Muskler veier jo litt ja – husk det;) Også vann i kroppen. Føler man seg greit, så er det fint, men om man vil ned, så er man jo ikke helt fornøyd…
    Jeg droppet karb. en periode (ikke allt da! men kuttet ut en god del av det!) og gikk ned. (det skal sies her at jeg tok litt av, og gikk ned alt for masse på alt for kort tid!! Og var ikke fornøyd med hvordan jeg “hadde blitt”. Har fått tilbake en del av det da! Hehe, Men som sagt, jeg ville jo ikke være SÅ tynn som jeg ble..).
    Er så masse små ting som kan spille inn… Men vanskeli å si når man ikke helt kjenner deg da!
    men fortsett med å tren og spis sunt! Det er det viktigste! Synes du er flott jeg da!🙂

    (uuuuuff, dette ble kanskje langt og kjipt å lese, men var for å prøve å motivere litt! :))

  15. forresten, svar på kommentar du la inn til meg:
    ja, kan bruke noe annet også, tomatsaus av noe slag kanskje? eller sånn taco saus? maybemaybe, og pakke oppi litt salat også? hørtes godt ut😉

  16. Har gitt deg et Sunshine Award inne på bloggen min som jeg absolutt syntes du fortjener! Du skriver så flott og ærlig, og jeg liker bloggen din og deg så utrolig godt! Du kan lese mer om selve greia inne på bloggen min🙂

  17. Sv: Ang. One Tree Hill, så er vel jeg som deg tenker jeg. For jeg kan jo ikke si jeg er hekta egentlig. Jeg vet jo ikke når det begynner på dagen engang🙂 (ok, jeg fant det ut idag da. Det går 15.05-16.00). Men jeg ser det jo bare når jeg er hjemme, og hvis jeg da går glipp av et par-tre episoder, så er det ikke akkurat krise i heimen🙂
    Skolebilder er vel noe av det verste som finnes tror jeg, ihvertfall enkeltbilder. Heldigvis var det bare samlet klassebilde igår🙂
    På bilde på bloggen fant jeg ut at jeg var 10 år.
    Og jo, de snille blir plutselig slemme når de kommer med sånne “smarte” drapsting.

  18. Ida!
    Vil bare legge igjen et lite spor for å si at jeg leser bloggen din like mye nå som før, selv om jeg ikke blogger selv.
    Nå MÅTTE jeg ytre noen ord. Først: Ta frem målebåndet istedenfor vekta! Jeg blir deppa av å gå på vekten og ikke se forandring, økning, liten nedgang whatever. Så fikk jeg tips om heller å måle meg, og DET er motiverende! Jo mer du trener jo strammere blir du og får mer muskler. Om ikke det gir utslag på vekta, så vises det på målebåndet.
    Second of all: Som du selv skriver, det viktigste er å trives i egen kropp. Føler man seg fornøyd selv vises også dette til alle rundt. Etter det jeg har sett på bilder har ikke du noe å skjemmes over, så håper virkelig at du finner godfølelsen selv også så fort som bare det.

    Det var egentlig det jeg følte måtte frem akkurat nå, så sov godt, drøm gode drømmer og begynn en ny dag hver dag (og mer klisjeprat… Sorry!).

    Kineklem

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

