I need your help

I want a healthier life, I mean going to the gym often doesn’t do much good if what I eat is unhealthy.
sure when you’re cooking for one, pizza is the easy option, or just a pack of rice..
I need some good recipes, healthy and nutritious ones, easy to make for one or ocasionally two people should my dear housemate grace me with her presence at dinnertime once in a while. I mean I don’t mind the same food two days in a row either.
Now that easter is almost over and most of the candy has disappeared, I want to do a second try on making myself feel good. I am going to put away the candy again soon, and do a second lent, kinda, give it up again and this time last the full 6 weeks or maybe even longer, my skin would probably appreciate a full stop of the sweet stuff.
So do you guys want to help me create a cookbook of healthy dishes? oh and it would be an advantage if it was cheap as well.

Because quite frankly I’m sick of being ugly, big and alone, someone most people wouldn’t even look at twice unless their life depended on it. I want to feel good about myself, but I want to do so in a healthy way.
I want my skin to clear up, I’m 24 with a face full of spots.. and since I’m still jobless and spend most of my days watch tv-series online or go to the gym, I do also have time to experiment in the kitchen.. if I make your dish and it’s successful I will of course share my experience and give you the full credit.
So help me on my path to a better me?
please!!!

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , , , | 17 Comments

Post navigation

17 thoughts on “I need your help

  1. Go have a good look through Jamie Olivers website – http://www.jamieoliver.com/
    I’ve got quite a few of his books and it’s all good! yummy and nutritious!!🙂

  2. Det beste tipset jeg har er å alltid ha frukt, grønnsaker og sunt snacks som nøtter tilgjengelig. Det hjelper iallefall meg, i tillegg til å lese blogger/oppskrifter på mat som er sunt og godt. Selv finner jeg mye inspirerende og god mat på http://norwayveggie.blogspot.com/ og http://siljesreise.blogg.no/. Det er riktignok vegetarmat, men mye kan sikkert lages sammen med kjøtt/fisk dersom du vil det🙂

    sv: Det hørtes ut som en koselig påskeaften da!🙂

  3. mye kylling og grønnsaker, grove ting osv😀

  4. 🙂 detta klare du Ida!
    komme fremdele ikkje på nogen, men ska laga den lasangen her ein dag denna ukå:) då ska du få tilbakemelding. e tips e jo drikk mye smoothie:) og sånn så bente seie: ha alltid frukt og grønt tiljengelig:)

  5. null stress, detta klare du lett:)
    En av dem beste tinga du kan spise e tomat, masse vann og vitamina:)
    En av mine favoritt retta om i ska være sunn e rett og slett salat…

    – dekk et STORT fat med masse masse tomat
    – Strø salat over, gjerne forskjellige typa (i lik godt ruccola og spinat blader)
    – også strør du oppå nokka godt og sundt som for eksempel nøtter:)
    – hiv på litt finhakka cilli. Lik du ikje sterk mat tar du bare pitte litt, men i tar ofte en del:) Chilli gjør underverka på forbrenninga:)
    – kan og ta ei skive grovt brød ved sida:)

    Og om du treng mellom måltida og snax e chillinøtter good:)

  6. Siri

    awww! you are not ugly,big and alone! You have us🙂 but I know exactly how u feel,and I’m on the same path myself. I would recommend http://www.rachaelray.com!!If u click on food at the top of the page you get a whole lot of choices :)and the food is GOOD!

  7. Jeg synes du er pen jeg, og i alle fall ikke stor eller alene. Det føles sikkert bare slik akkurat nå…

    Men egentlig var det bra du tok det opp, for jeg føler det på samme måte, jeg vil bli sunnere, jeg har bare shit dårlig viljestyrke!😦 MEN, jeg skal kjøpe en bok (har venta på at bokhandelen skulle få den inn en stund nå); den finnes også på nett http://www.sunnjenteidrett.no/matprat/oppskrifter/Sider/Oppskrifter.aspx der er det alt fra frokost, lunsj og middagsforslag!😀 Gleder meg til å høre hva du får til ^^

  8. One of my favourite meals as a student is
    Spaghetti, with toast with ham, cucumber and majo with egg, sunnyside up on top! yummy yummy yummy! I don’t know if it’s healthy, but it’s seriously good!😀 I call it fattigstudentmaten min!😀

  9. aww, liker ikke å høre at du føler deg sånn😦 jeg syns i alle fall ikke du er stygg og stor!

    jeg føler akkurat det samme som deg, jeg har også begynt å trene – men føler det er kostholdet som virkelig må endres på.. Lykke til vennen, sikker på at du klarer det🙂

  10. Du er ikke stor stygg og alene😦😦😦 Du er nydelig du!
    Jeg skal begynne å spise sunt nå etter påske jeg også.. Salat er jo et veldig godt alternativ.. Dessuten så kan man jo lage hva man vil.. bare man dekker mesteparten av tallerkenen med salat.. og holder seg til en porsjon!🙂 Det er hvertfall det jeg skal prøve på..

    Har også lest at man burde holde seg unna potet.. og brød… Dette er ting jeg spiser lite av uansett.. Vet ikke om det er sant at man burde holde seg unna det, men jeg gjør det for det meste når jeg bor på hybel🙂

  11. Åh, det er så sant det der! Det er myye lettere å leve usunt, synes jeg. Sunn mat trenger alltid et TILTAK for at det skal bli godt, og det er jo ikke alltid man har tid eller penger til det.. Men du er ikke stor, stygg og alene! Du er så flott, Ida. Så synd du ikke ser det selv😦

    SV: Ntåå, tuusen takk! Ble skikkelig overraska over at noen så mye som gadd å lese det diktet. Ble jo sykt langt. Men jeg likte metaforet ditt veldig godt! Elsker at du liksom setter deg inn i tekstene mine på den måten🙂

  12. Først og fremst så er du NYDELIG kjære Ida. Du må bare se det vi andre ser. Det er virkelig ikke utseendet ditt det er noe galt med, men heller selvtilliten. Men skjønner jo dette med en sunn kropp og sunt kosthold🙂

    Salat i diverse anretninger er jo alltid en slager. Wok er enkelt og sunt. Det samme er fisk. Alt dette kan man lage mindre porsjoner av. Det er også lurt å ha frukt i nærheten🙂

  13. åå:) du e så søt og snill:)
    takk for fin kommentar:)

    på matfronten så ska eg vegetarlasange idag, så ska oppdattera deg;)

  14. denna frokostblandingen e sunn og god!:)
    http://hcaracola.wordpress.com/2010/02/22/ein-god-start-pa-dagen6/

    og du, du e IKKJE stygg!:)

  15. First of all, I don’t think you’re ugly or big. At all. In any way. Haven’t you lost a load of weight anyway?

    Secondly, I’ll be happy to help in whichever way I can. = )

  16. Firstly, I dont think what you say is true, but I can give you a few tips I’ve picked up on the way. Couscous is a good alternative for those empty carb thingies we eat, and it tastes way better! Try natural rice or “dirty rice” instead of the white rice. Drink a hell of a lot water!

    Eat things with natural fat – like bacon. Because there is a saying: “Fat will burn fat” or in Norwegian: “fett skal fett forbrenne”. So the empty carbs are the only thing you should be thinking about. If you eat nutritious food with healthy carbs, you will not only become more healthy but also get more energy!

    Hope this was good enough!😉

  17. Kjære vakre Idamor, nu må du slut opp:) Sjå på aill kommentaran åvafer, du e verskele ikke ålæn:) Å stor har du ailler vyrri, hallo, du e jo lille søte pene Idamor som har nå bra å sei om aill:) Sjå på ailt som e positivt me dæ sjøl å me live dett, å når du tænke ætter da så trur æ du vil vårrå godt fernøgd:) Å itjnå e finar å mær attraktivt einn eitt lykkeli smil:) Ska prøv å finn nå goe sunne oppskrifta å lægg ut ætterkvart æ å:) Vess du har blender, e smoothie eitt godt alternativ, foreks me pære å kiwi?🙂 Eiller min favoritt, næmle jordbær, banan, eplejuice å yogurt naturell:) Nam nam:)

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

