down is a long way to fall

bad news

I have always had a fear of weighing myself and of scales.. and sort of of mirrors as well..(yet I always look in them)
Because I know how much they can trigger, what these two objects can do to people.
But today I had to see what damage Christmas had caused..
So after the street dance class at Elixia, I jumped on the scales..
The result? worse than I’d imagined.. It made me feel like I getting bigger as I was standing there… With that weight and my height my bmi tells me I’m quite overweight..

No matter what people say or do, they can’t change my bmi, I CAN!
I assure this is not a new years resolution, I was quite active before christmas, it’s impressive how much 3-4 weeks away from the gym can do to me..
I haven’t weighed this much in almost 5 years, and all this from my Christmas binge..
So I’m stepping up my game, yet still trying to be realistic..
I’m not planing on becoming a dietfreak, I’m just gonna try and get back to the old me and stay there!  Also change some eating habits..
as  breakfast is the most important meal of the day that’s the first change i’m doing to my routines, start eating breakfast!
There’s also a great app on my iphone (you can also sign up online if you don’t have an iphone or android phone) that’s called my net diary, which helps to calculate calories and can also figure out how much you need to loose weight and to maintain weight. Great way to have an overview of your progress and the basic one is free:

click to get to the website

In spite of the horrible truth that hit me after the dance class, it felt so great to be back there, and I cannot wait to continue (hopefully my cold is far far away before long)

(i kinda also look forward to march time when half the new years resolution people have fallen off, hehe.. as the gym will be less crowded, however for all those who try now, i hope you can keep it up and be happy about it)

FATSO IS GONNA BECOME FIT-SO!

and i'm motivated

Categories: health, life | Tags: , , , , , , , , , , | 15 Comments

Post navigation

15 thoughts on “down is a long way to fall

  1. ååå jeg blir så inspirert av at du klarer å tenke positivt og holde motivasjonen oppe! Har ikke turt å sjekke hva jula har gjort med meg ennå. Men jeg må vel ta en tur på vekta snart også kom igang med trening igjen! Skal sjekke ut den siden du snakket om! Hørtes bra ut! :)

  2. Monica S

    Det er flott å se at du ikke lar deg knekke og heller la deg motivere. Vi får hjelpe hverandre og motivere hverandre. :) Du kan ta det med ro til helgen, jeg og Erlend har full godisstopp, så det blir nok grønnsaker og dip ;)

  3. that’s great to know :D flink dåkk e da :) kanskje d e full godtestopp æ træng og

  4. godt du e motiverte! men du vett BMI e bara ett tall. ifølge Bmien te alex e han kraftigt øvevektig, og det e an jo ikkje:) Men eg forstår deg godt!:) eg o vil ner.
    Ska eg og det ha godtestopp sammen?:)
    og du, eg o e veldig glad for å ha blitt kjent med deg i året som har gått!:) du e ei flotte jenta <3

  5. <3 ja la oss ha godtestopp sammen!

  6. Full godtestopp ja? tru kanskje æ ska gå for d å, men e vanskele me steven… haha.
    Men fint å sjå korr motivert du e, you can do it sweetie, i know ;)

  7. Uff, det er ikke noe morsomt å begynne å trene. Man ser selv at man har lagt på seg og vil egentlig ikke sette foten innenfor et treningsstudio så folk ser hvordan du ser ut og hvorfor du er der. Jeg hater treningsstudio så jeg legger heller om spisevanene mine og sånn :p Men jeg beundrer at du tar i et tak nå! Jeg har trua på at du klarer det :D

    Lets get FIT-SO ;D

  8. Bare muskler tror jeg :D For det fortelle jo ikke bmi´en noe om. Siden du har trent mye før jul, så skal du ikke se bort ifra at mye av det er muskler faktisk. Håper det hjelper LITT på humøret da :)
    Sv: Du vil ut i snøen du og ja :) Jeg har vært svært aktiv i snøen i det siste. Jeg var på min 5. snowboardtur nå i helga, og min 5. langrennstur istad. Begynner å ta form her også :D
    Er vi ikke flinke??

  9. Lykke til, Ida! Du får til akkurat det du har lyst til! Har du gitt opp nettdating altså? Har gått på en del smeller jeg også altså, men da er det vel bare å stable seg på beina igjen?

  10. Jeg skjønner følelsen veldig godt, for jeg har samme promblem , men nå er det et nytt år og nye muligheter :)
    Men som en annen her sa, BMI er bare et tall og det er ikke like riktig på alle. Min BMI skal vis være feil fordi jeg har tung beinbygning eller noe :P

    Sv: Tusen takk for fine kommentarer og godt nytt år til deg også :)

    sv:

  11. så herlig! :) Godt å føle seg litt motivert :D

  12. Du ser veldig lite overvektig ut, hvert fall! BMI skal man ikke styre livet sitt etter. Men godt å komme i form er det uansett ;)
    <3

  13. åååh, jeg liker motivasjonen Ida! MEN du trente jo ganske mye før jul, så du må jo huske at i begynnelsen legger man på seg – for MUSKLER veier mer enn fett ;)
    Uansett så synes jeg du er flink, og pen.

  14. Maren

    Er street dance på Elixia vanskelig?

  15. første timen er litt vrien, men hvis man bare fortsetter så kommer man fort inn i stilen, hadde aldri dansa street dance før jeg prøvde det,
    og nå er det yndlingstimen min på senteret.
    Hvis du trener i oslo er det Tobias Lindvall som har timene, knallgod instruktør som er både morsom og inspirerende.
    ikke fortvil om du ikke klarer koreografiene med en gang, det handler mest og om å bare danse og ha det kult, koordinasjon og steg kommer etterhvert.

    ellers anbefaler jeg street jazz hvis du liker å danse :)

    må gjerne spørre om det er noen andre elixia timer du lurer på, jeg har vært på ganske mange forskjellige.

    klem fra Idapida

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com. The Adventure Journal Theme.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 137 other followers

