When it’s too late..

to change your mind, that’s when you change it.. right?
You all know how much I’ve been struggling to decide which city to prioritize, when what I should’ve worried about all along was which course to do, because suddenly last night while hanging out with the lovely Monica it came to me..

I had a revelation, but too little too late, because it’s not something that’s even on my priority list, because I’ve only just realised that is what I think I wanna do. 3months too late…
I was too worried about where I wanted to study I forgot to actually realize where I would fit in careerwise.

I know not everyone is happy that I keep changing my mind, and least of all me. I really do not want to have to wait another year and maybe even go back to being so insecure I doubt every single bit of myself and my life. And I know some people aren’t happy I’m reconsidering physiotherapy, as it is probably a much better paid job if I get a job than the one I now have in mind. But it really is combining two things I love, so I don’t understand why I didn’t think of it sooner. It’s a popular course at a good school as well so i doubt it’ll be on resttorget either.

But by the looks of it, I will probably go to Trondheim and study physio if I get in, because to some of the people that matters the most that would really make them proud and happy, if I am really unhappy with it once I’ve started, I can always quit, but I don’t think I’ll feel like I can untill I’ve tried it… If i go for that it might become what i wanna do for the rest of my life, maybe…

my list is already set, yet it’s still keeping me up at night, it’s almost 1am and i have to be up for work in about 5 hours… so i’ll try to get some sleep and pray that my thoughts take a break too..

P.s i’m sorry i’m so behind on blogs again, but you can probably tell my head’s been elsewhere. At least I have a good work out routine again now, it clears my head for a little while

Categories: life | Tags: , , , , , , , | 14 Comments

Post navigation

14 thoughts on “When it’s too late..

  1. Så bra at du har landet på noe du virker forøyd med! Ikke tenk så mye på hva andre måtte synse, når alt kommer til alt, er det deg selv du må ta hensyn til! :)

  2. It’s never too late! ;) og pass på at du gjør det DU virkelig vil. :)

  3. What is it exactly you wanna do then? i’m curious. Ikke tenk paa hva andre vil og tenker, dette er helt og holdent opp til deg og ingen andre. Du maa gjoere det du foeler er best, ikke grunnet annet enn hva du oensker.

  4. dettta e ditt valg! ingen andre sitt.. men forstår alikavel at du føle det. og kor godt yrke e betalt e vel kje så viktig, med mindre DU syns det e viktig. blir spennande å se ka det blir te:) <3

  5. Det er ditt valg søta, husk det. Velg derfor noe du har lyst til, har du valgt feil, så kan det alltid endres, på en eller annen måte. Du finner nok ut av det. Bare husk at det er du som skal studere det, du som skal jobbe med det, ingen av oss :D

  6. Jeg slenger meg på de andre; det er ditt, og ingen andres valg. Håper det ordner seg uansett hvilken studie og hvilken by det blir til slutt.

    Jeg er også nysgjerrig på åpenbaringen din! :)

  7. Du må ikke tenke på hva andre sier, Ida. Det er DITT liv. Det er DU som skal studere det du skal og velge karriere. Det skal du gjøre på DINE premisser og betingelser – ingen andres. Hvis noen hadde fortalt meg hva jeg skulle gjort, hadde jeg flydd i flint, men jeg skjønner det virker inn på deg! Man vil jo gjerne gjøre folk tilfreds og stolt. But at the end of the day så innser man at man bare gjør det om man følger hjertet sitt. Det er jo da man får best resultat og det kommer alle til å se.

    Jeg er glad du har funnet greia di nå, men jeg vil ikke du skal banke deg i hodet og gi opp fordi du ikke fant det ut før nå. Send noen mailer og slik og forklar situasjonen. Kanskje får du en ny sjangse? Skader ikke å prøve :D

  8. Kikki

    æ slønge mæ p æ å, å sei at d e faktisk DU som ska jobb me d ræstn tå live å da må d vårrå nå du kjæms t å trives me. Pæng e sjølsakt vikti d å, men æ vill sei at d e likar å ha ein jobb som betale minner som du trives me, innj å ha ein jobb som betale meir, men som du ikke trives me. Uansjett så bli du fantastisk i d du væl! :):):) <3<3<3

  9. I’m intrigued about this other career possibility?

    If it combines something you love with another thing you love, forget the competition – you know it’ll make you happier. Who are you getting a job for anyway, at the end of the day, yourself or someone else?

  10. Kjære, søte, snille du. Det viktigste er jo at DU trives med det du gjør på. Jeg skjønner veldig godt hvordan du tenker, for sånn tenkte jeg også før. Da ville alle i familien min at jeg skulle finne en jobb jeg tjente mye penger på – uavhengig av hvor mye jeg faktisk likte det jeg drev med. Men det blir så feil å tenke slik. Du vet de sier at man tilbringer 1/3 av livet i senga? Vel… jeg tør å påstå at vi sikkert bruker 1/5 av livet på jobb, og da er det DU som skal trives med det du driver med. Penger er vel så viktig, men til syvende og sist vil du leve et dårlig liv hvis du hver dag skal huffe og puffe deg til jobb fordi du HATER den. Jeg tror du gjør det bra uansett hva du legger sjela di i, jeg. :)

  11. Det er typisk det der, men jeg anbefaler deg uansett å give det du kommer inn på a go, for det “dummeste en gjør” er å gå å ikke gjøre noe spesielt egentlig. Da kan en fort falle fra og heller gjøre noe annet. Men en skal jo trives også, men prøv det, gi det en sjanse, kanskje vil du elske det? Du kan alltids hive deg på det andre etterpå hvis det ikke var for deg ? =)

    Jeg hadde litt sånne issues da jeg søkte på studier jeg også… jeg ville gå fotoskole, mamma nektet meg. Mente jeg kasta bort tid og penger på “tull”. Hehe, så jeg fikk meg en nesten fotojobb… radiograf, tar bilder av mennesker -innvendig- . Foto ble derfor hobby og nå i ettertid synes jeg det er likegreit =)

  12. sv: tusen takk! :) jeg trente på studio uten timer før, men må si at motivasjonen min fløy i taket da jeg skiftet til et senter MED timer. Elsker det! :)

    Lykke til med valget ditt! Nå vet jeg ikke hva alternativene dine er, men som de fleste over her sier: du må trives med det du gjør, så følg magefølelsen :)

  13. sv: takk for det! :D det er jeg som har tatt det ja, det er et selvportrett, thihi :P

  14. Du vet hva jeg mener om det der. Og når det ikke er store forskjeller mellom hva en fysioterapeut og en førskolelærer tjener så er ikke det store argumentet. Gjør det som føles riktig for deg Ida. Det er du som skal leve livet ditt og leve med de valgene du gjør. Dette ordner seg skal du se! ;)

Leave a Reply

Blog at WordPress.com. The Adventure Journal Theme.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 136 other followers

